Sevdigim filmleri paylasmak istedim...

Friday, June 08, 2007

Hokkabaz!

Bu seneki Turkiye gezimde birkac Turk filmi izleme ve yanimda getirme firsati buldum. Gerci asil istedigim filmleri getiremedim ve gitmek istedigim filme gidemedim ama olsun, kar kardir.

Ucakta gelirken izlemeye basladim Hokkabaz'i. Film baslar baslamaz bana Hollywood yapimlarindan esinlenmis gibi gorundu. Cem Yilmaz'in kendisini su dolu cam kasaya hapsetmesi. The Prestige'deki sahnelerden birini animsatti. Sonra ki zamanlarda kahramanlarimizin ciktigi yolculuk, Little Miss Sunshine'dakine cok benziyordu, ve dahi sihirbaz amcamizin kiza besledigi duygular ve onu sihirinde kullanmasi da The Illusionist'e cagrisim yapti. Normalde boyle baska bir film seyretsem herhalde etkilenmezdim. Ama Hokkabaz, bu kadar baska filmi cagristirmasina ragmen, cok ozgun bir yapim olmayi basariyor bence.

Konu soyle: Cocuklugundan beri sihirbaz olmayi kafasina koymus ve bu ugurda calisan Iskender'e ailesinden ozeliikle babasindan hic destek yoktur. Sadece arkadasi Maradona Orhan ( Tuna Orhan) onun yanindadir ve asistanligini yapar. Birgun enistesinin karavanini alip-bu arada karavan hediyesiyle beraber gelir, Iskenderin babasi emekli asker, Sait Tunaydin- turneye cikarlar. Araba bozuldugu icin girdikleri bir koyde-ki burasi turnenin ilk duragi olur- bir dugunde calismak uzere ise baslarlar ama baslarina oyle isler acilir ki, dugununden kacan gelin kiz mi ararsiniz, eli bicakli abi mi, ofkeli saskin damat mi, kalp krizi geciren nine mi, hepsi var. Tabii bizimkiler ortaliktan kaybolurlar ama yanlarinda bir bonusla-gelin hanim...

Film, gerek goruntuler, gerek muzik, gerek yonetim, gerekse oyunculuk olarak-gelin Fatma'yi canlandiran Ozlem Tekin ve bazi bazi baba Mazhar Alanson haric- cok guzel. Orjinal, keyifle izlenecek bir film. Tesekkurler Cem Yilmaz ve BKM!

Iyi seyirler! Ben simdi gidip biraz org calayim...

P.S. Film afisi American Turkish Association of Southern California'nin web sayfasindan alinmistir.

2 comments:

Hamarat Anne said...

sevdim ben bu filmi,özellikle Mazharlı sahneler pek eğlenceliydi..

farelzan said...

sabahnur,
ben de cok sevdim hokkabazi ama benim favorim orhanla cem yilmaz.

muhabbetle