Sevdigim filmleri paylasmak istedim...

Tuesday, August 12, 2008

Yavuz Turgul Filmleri

Buraya her geri donusumde yoklugumun sebebini aciklamak durumunda hissediyorum... Daha once de belirttigim uzere pek film izleyemiyorum bu aralar, bir de kafamda baska fikirler dolasiyor, acaba baska seyler uzerine mi yazsam, acaba yazmasam mi diye....
Gecen gun bir yerde Sadik Abimin yazilarina (1,2) rastgeldim... Ustad, Gonul yarasindan bahsetmis, o da benim gibi film izleyemedigini soylemis, demek ki sadece ben degilim diye rahatladim... Yeni birsey daha kesfettim, kendisi de benim gibi artik sinemaya gidemedigini belirtmis, ben de malesef hep evde izliyorum artik...

Neyse konumuz Gonul Yarasindan yola cikarak Yavuz Turgul filmlerinden bahsetmek.. Sanirim benim ilk seyrettigim YT filmi Muhsin Bey olmali, Fahriye Abla'yi tam olarak ne zaman gordugumu hatirlamiyorum ama sanirim sonradandi... Muhsin Bey, benim icin cok ozel bir film. Sener Sen'i hep sevmisimdir ama bu filmdeki karakter hani nasil derler "cuk oturmus ustune"... Ugur Yucel de koyden gelip turkucu olmak isteyen garibani oynuyor, eger hala izlemeyenler varsa bu filmi kacirmayin derim.

Ask Filmlerinin Unutulmaz Yonetmeni ve Golge Oyunu'nu seyretmedim malesef ama bir firsatini bulursam izlemek isterim. Nedense radarimdan kacmis...


Eskiya, sinemada izledigim en guzel filmlerden biriydi, ama gecenlerde evde tekrar izledik nedense ayni zevki alamadim, demek ki evde sinema keyfi pek olmuyor, o karanlik ortama, yuzlerce kisinin ayni anda ayni gorsel stimulusa tepkisi lazim, bir nevi metafizik gerilim yaratiyor demek ki ortamda...Sener Sen ustaya diyecek yok ama Ugur Yucel'i pek begenmemistim zamaninda da. Ve de Yesim Salkim tabii ki cok itici gelir bana... Kucuk cocuk cok seker di " Sen eksiya misin?" diyen ve de yasli amcalar, otel personeli ve musterileri...Zamaninda yapilmis en guzel filmlerden biri, kesinlikle...Muzikleri de inanilmaz guzellikte, ozellikle de Firat Agitlari...


Gelelim Gonul Yarasina, onu da DVD'de izledim... Konu beni pek acmadi, moral olarak yani ama Sadik abinin yazisini okuyup uzerinde biraz daha dusununce, nedense daha cok zevk aldim. Yanlis anlamayin filmi begendim ama nedense daha cok sey beklemisim herhalde, herkes cok guzel cok guzel diyince, " Bu muydu?" diye kaldim. Filmin muzikleri kesinlikle zamanustu.... Aynur Dogan olsun Meltem Cumbul olsun soyledikleri turkuler bir muddet bellekten cikmiyor. Kurtce anlamasam bile her duydugumda incir agacini tuylerim diken diken oluyor... Sener Sen rolunu yine cok guzel yapmis, Dunya'nin kocasini oynayan oyuncu da bazi yerlerde tavirlari asiriya kacsa da basarili, ama yine Yesim Salkim'da oldugu gibi Meltem Cumbul'a da oldum olasi isinamamisimdir... Sumer Tilmac harika bir oyunculuk cikarmis former kabadayi olarak...

Yavuz Turgul'un yonettigi filmler disinda senaryosunu yazdigi filmlere de deyinmek lazim... Ilk akla gelenler Cicek Abbas, Banker Bilo, Tosun Pasa, Davaro ve de Zugurt Aga... Bunlardan da favorim tabii ki Zugurt Aga, hele bir sahne vardi ki Sener Sen'in "patates" diye megafonla seslendigi.... tek kelimeyle harika...


Gecen sene Turkiye'de gosterime giren Kabadayi'yi izlemedim ama tavsiyelerinizi bekliyorum...

P.S. Biyografik bilgiler Wikipedia'dan, film posterleri ise Beyayperde'den alinmistir...

2 comments:

Unknown said...

benden de muhabbetler:)bana faydasi olucak bir blog olmus:)

sevgilerimle
gulenay-u.s.a

farelzan said...

tesekkurler gulenay,

pek yazamiyorum artik ama...

muhabbetle