Sevdigim filmleri paylasmak istedim...

Tuesday, July 24, 2007

Tootsie/ Tootsie (1982)


Eski filmleri izlemeyi hic sevmem. Ama gecenlerde American Film Institute'un en iyi 100 film listesi yayinlanmisti. Gerci bu tarz listelere pek aldiris etmem. Birincisi, genelde eski filmler bu listelerde oluyor ve ben gormedigim icin yorum yapamiyorum. Ikincisi de sonucta objektif olmak cok zor liste yaparken, birinin sevdigini digeri sevmeyebiliyor. Her neyse, o programi izlerken, birkac filmi not ettim. Ilk izleme firsati buldugum 1982 yapimi Tootsie oldu. Konu gercekten basit, belki o zamanlar orjinal gelmis olabilir ama Turkiye'de bile bu konuda filmler yapildigi icin (Sabaniye mesela) bana izlerken cok orjinal gelmedi. Ama izlerken kendimi soyutlayip o yillara gitmeye calistim.

Dustin Hoffman'in karakteri Michael Dorsey, New York'ta yasayan issiz bir oyuncu. Bir taraftan oyunculuk dersleri veriyor bir taraftan da filmlerde, tiyatrolarda rol almak icin denemelere gidiyor. Fakat bir turlu istedigi rolleri alamiyor, ya cok kisa buluyorlar kendisini, ya baska birini dusunuyoruz diyorlar v.s. Birgun yakin arkadasi Sandy (Teri Garr, bir zamanlar guzel bir kadinmis) ile televizyonda yayinlanan bir pembe dizi icin prova yapiyorlar. Sandy'e destek olmak icin onunla beraber gidiyor ve kaderin cilvesiyle sonradan rolu kendisi aliyor. Tabii Michael Dorsey olarak degil ama Dorothy Michaels olarak. Bunu yaparken de soyledigi sadece arkadasi Jeff (Bill Murray) ile beraber hazirladiklari tiyatro oyunu icin gerekli parayi kazanmak. Bundan sonra Michael, ikili bir hayat surmeye basliyor. Ayni dizide rol alan Julie (Jessica Lange) ile tanismasi isleri iyice karistiriyor. Cunku Michael Julie'ye asik oluyor.

Hikaye dedigim gibi gayet basit. Oyuncular genelde iyi rol yapmis. Jessica Lange burdaki roluyle Oscar almis sanirim. Bill Murray ise her zamanki gibi, Saturday Night Live'dan aliskanligi geregi olacak filmdeki butun konusmalari improvize...Dustin Hoffman ise uzun saclari, 80'li yillarin kiyafetleri ve de ozellikle Dorothy'i canlandirirken giydigi kiyafetler ve ses tonuyla gorulmeye deger. Yonetmen Sydney Pollack Michael'in menajeri olarak kucuk bir rol almis. Geena Davis'in ilk rol aldigi film.

Dustin Hoffman'i Kramer v.s. Kramer'da ve All The President's Men'de de izledim ama bu film digerlerine gore daha eglenceliyli, digerleri daha cok drama agirlikli. Yavas yavas eski filmleri seyredebilir hale geliyorum galiba.

Iyi seyirler!

6 comments:

beyazkedi said...

yıllar önce izlemiştim bu filmi. çok net hatırlayamıyorum. ama dustin hoffman'in iyi olduğu hafızamda.

son olarak "thelma and louise'i" bir daha arkadaşımla birlikte izledim. iyi filmdir o da.

farelzan said...

dedigim gibi cok eski filmleri izlemeyi sevmiyorum, ama seksenli yillardaki filmlerin de ayri bir guzelligi var, simdiki filmler kadar komplike degiller, ve daha oturmus konular, oyuncular genelde iyi.

thelma ve louise'i de begenerek izlemistim. ama brad pitt'in genclik hallerini gormek pek de guzel degil. gecenlerde izledigim bir filmde (yanlis film gondermislerdi, no man's land diye bir belgeseli isterken charli sheen'in filmi geldi) brad'i garson olarak gormustum, oynadigi ilk filmmis, o halleri pek de simdiki jon imajiyla uyusmuyor.

muhabbetle

beyazkedi said...

tam tersi durumlarda olabiliyor. fransız oyuncu daniel auteil'i çok beğenirim.zaten en sevdiğim filmlerden olan jean de florette ve manon des sources'te önemli roller üstlenir. fazla yakışıklı olmaması kendine has bir tpinin olması ve mühiş oyunculuğu ile bana göre çok iyidir. ne var ki son yıllarda pek hoşlanmaz oldum. giderek yaşlandı kilo aldı hafiften yakışıklı oldu ve benim için hoş olmamaya başladı. genç halleri daha bir çekici idi.

Sera said...

pek bir orijinalliği yoktur totsie'nin. ama eğlencelidir ve naif bir yanı vardır.
en iyi filmler listelerini de hep tartışmalı bulurum.

Hakan Bilge said...

Eski filmleri sevmeye başlamanıza çok sevindim ;)

farelzan said...

ben de...

gecenlerde in the heat of the night'i izledim. eger gormediyseniz tavsiye ederim.

muhabbetle